Online Marketing Strategieën

ONLINE MARKETING STRATEGIEËN

“Heeft u al een ideale internet marketing strategie?”

Online Marketing Strategieën zijn de belangrijkste hoofdtaken van een bedrijfsstrategie om de klantenbereik, merkbewustheid, vindbaarheid en geloofwaardig van een bedrijf vergroten.

Voor online marketing wordt verschillende namen gehanteerd zoals internet marketing, online reclame, online advertentie, web advertentie of internet advertentie.

Online marketing heeft meer mogelijkheden dan een traditionele marketing. Online marketing strategieën bestaan uit diverse marketingtechnieken. Hiermee worden de promotie advertenties en marketing advertenties de consumenten aangeboden.

Een succesvolle online marketing strategie kan je helpen om online marketing doelstellingen sneller te bereiken.

Online marketing strategie is niet alleen een marketing techniek die je gebruikt om website te promoten, maar het is ook een belangrijk onderdeel van bedrijfsstrategie. Voordat je een online-marketing plan uitvoert, moet eerst alle mogelijkheden voor online adverteren bestudeert worden om de juiste marketingtechnieken te kunnen kiezen.

Hoe bepaal je online marketing strategie en welke strategieën zijn er?

Er zijn verschillende online marketing strategieën die voor een bedrijf ingezet kunnen worden. In het algemeen worden de online marketingtechnieken onder de volgende strategieën verdeeld:

Iedere strategie heeft eigen middelen of hulpprogramma’s om haar doel te bereiken. Je hoeft niet alle online marketingstrategieën uitvoeren voor je website advertenties, maar welke je gaat kiezen moeten wel aansluiten met de doelstellingen.

Een succesvolle campagne advertentie ligt niet alleen aan de keuze van juiste marketingtechniek, maar ook aan de gekozen doelgroep.

Door de snel veranderende technologieën worden er steeds nieuwe middelen en methoden ingezet. Zoals ”remarketing strategie”, ”multi-channel marketing” of de tegenovergestelde van deze, de cross-channel marketing techniek.

Behalve gestructureerde marketing technologie strategieën zijn er ook simpel, specifiek en gerichte middelen met een vaste marketing doel, zoals een advertentie strategie die alleen bedoeld is voor de gebruikers van mobile apparaten. Omdat mobiele telefoons een belangrijk rol spelen in ons dagelijks leven, krijgt zodoende de mobile marketingtechniek steeds meer aandacht voor adverteerders. Daardoor is het raadzaam om op de hoogte te zijn van de nieuwste technologieën, die van belang kunnen voor online activiteiten.

“WebSol.nl kan u ondersteunen om
uw online marketing strategie
te bepalen.”

Zoekmachine Marketing Strategie  

Zoekmachine marketing ( SEM ) is een van de belangrijkste internet marketing technieken. Het bestaat uit twee onderdelen: 1) betaald reclame marketing of betaald adverteren, ook wel SEA genoemd (Search Engine Advertesing); 2) website optimalisatie, zoekmachine optimalisatie (SEO). Het laatste wordt ook wel gratis online marketing techniek genoemd.

Wij raden onze klanten eerst met zoekmachine optimalisatie (SEO) te beginnen. Door een goede SEO aanpak zorg je ervoor dat je webpagina’s groter kans hebben om hoger gerankt te worden door zoekmachines zoals Google en Bing. Een website met een goede SEO strategie zal uiteindelijk altijd de winnaar zijn.

Je website optimaliseren kan je zelf of tegen eenmalige kosten door WebSol.nl laten doen. In principe raden we onze klanten om maximale rendement te behalen hun website van tijd tot tijd een SEO check te laten doen.

Voor SEO kosten of zoekmachine-optimalisatie- gebruikt WebSol prijzen die zijn gebaseerd op uurtarieven, eenmalige kosten of maandelijkse tarieven.

De betaalde versie van zoekmachinemarketing wordt SEA (Search Engine Advertising), of in het Nederlands ”Zoekmachine Adverteren” genoemd.

Voor zoekmachine adverteren zijn er niet zo veel opties. Het is toch wel Google die het grootste deel van SEA op zich neemt. Heel veel bedrijven maken gebruik van Google’s SEA programma om hun advertentie bereik uit te breiden. Daarnaast heeft Bing en ook Yahoo een eigen zoekmachine adverteren programma.

Zoekmachine adverteren (SEA) kosten zijn totaal afhankelijk van de financieele middelen die een bedrijf heeft om te investeren in online markt. Om je SEA kosten te minimaliseren kan je advertentie campagnes door professionele online marketing bureaus laten uitvoeren die getraind zijn in het optimaliseren van advertenties, zodat tegen minder campagne advertentie kosten betere resultaten gehaald kunnen worden.

Zoekmachinemarketing strategie is een van onze basis diensten, die we met zoekmachine optimalisatie technieken en zoekmachine adverteren als een geheel beschouwen. Voor beiden maken we gebruik van de laatste technieken.

Sociale Media Marketing Strategie  

Sociale media marketing is een marketingtechniek die via sociale media platforms zoals sociale netwerken, RSS-feeds of verschillende websites mogelijkheid biedt om als bedrijf of particulier producten, talent of creativiteit te promoten.

Net als de zoekmachine optimalisatie (SEO) techniek die voor zoekmachinemarketing wordt gebruikt, is er ook een methode die SOM (Sociale Media Optimalisatie) wordt genoemd in dienst van sociale media marketing. Met behulp van SOM kunnen er doeltreffende contenten gecreëerd of aantrekkelijke foto’s of videoclips gemaakt worden om de aandacht van de gebruikers te trekken.

Begin met stappenplannen te maken voor sociale media strategie:

  • kies een sociale media die bij je doelen past

  • maak een sociale media marketing campagne voor juiste doelgroep

Sociale media marketing strategie van WebSol kan u helpen op de volgende sociale media platforms: Facebook, Instagram, Messenger, Audience Network, Linkedin, Twitter, Google plus, Youtube.

Met tips voor zowel betaalde als gratis social media marketing zullen wij je ondersteunen om je online-marketing campagneadvertenties succesvol te maken.

Contentmarketing Strategie  

Content marketing is een belangrijk onderdeel van internetmarketing dat zich bezighoudt met het schrijven van geoptimaliseerde teksten voor internet om de aandacht van publiek voor een bepaalde doel te trekken. Met het verspreiden van deze content op de juiste platforms maakt uw website meer kans om haar bereik te vergroten. Het zal ook betere ranking op zoekmachines en hogere conversies kunnen betekenen.

Content marketing is meer bedoeld voor de consument. Denk ook erbij dat content belangrijk is voor zoekmachines index, sociale media kringen en groep websites.

Met de content marketing strategie zorgen we ten eerste website ranking en populariteit te verbeteren die ten goede zal komen aan uw merkbekendheid. Dit zal betekenen meer leads, klantbestand wordt vergroot, en betere online verkoop het belangrijkste vergroten van geloofwaardigheid.

 

“Begin vandaag met uw eerste
contentmarketing strategie: bouw een eigen BLOG.”

 

E-Mailmarketing Strategie  

E-mailmarketing of Email Marketing is een marketingtechniek die wordt gerealiseerd door middel van het zenden van doelgerichte berichten naar een bepaalde groep. Het wordt ook wel als een manier van direct contact met de klant gezien. De email inhoud kan het doel hebben om een product, een bedrijf activiteit, een evenement, nieuws of inhoudelijke informatie te promoten over een onderwerp.

De E-mailmarketing doelen zijn loyaliteit, merkbewustheid, vertrouwdheid, geloofwaardigheid of website bereikbaarheid makkelijker te maken. Toch meestal gaat het om een reclame van een product of activiteit via e-mail advertenties te promoten.

WebSol helpt u om uw eigen e-mailmarketing op te bouwen en dit te integreren met alle andere online marketing strategieën.

Virale Marketing Strategie  

Virale marketing of reclame is een internetmarketing techniek die de bestaande sociale netwerken en internet technologieën zoals mobiele netwerken gebruikt om de merkbekendheid van een bedrijf te vergroten. Het komt neer op mond-tot-mond reclame, maar wel via internet mogelijkheden.

Virale marketing strategie maakt gebruik van sociale netwerken.

Virale marketing is goedkoper, effectief en snel inzetbaar om de massale doelgroep te bereiken met het doel merkbekendheid te vergroten.

Affiliate Marketing Strategie  

Affiliate marketing is een belangrijke strategie die wordt gebruikt om met name online verkoop van producten, tickets, hotelboeking, lidmaatschap, abonnement ten doel streeft. Het is een internetmarketing techniek die via advertenties op website partners (affiliates) haar doel hoop te bereiken.

Een bedrijf die zijn data of advertenties beschikbaar maakt voor affiliates om op hun website te plaatsen worden beloond met commissie, winst share, cadeau of bonus.

Technische uitleg: affiliate marketing wordt ook wel productfeed of XML feed of datafeed marketing ook genoemd. Het is export van een productdatabase van de adverteerder. Een publisher koppelt deze export data met zijn/haar eigen database of website.

Affiliate marketing kan u heel veel winst opleveren en zelfs als er geen conversie of verkoop is dan toch zal het volgende beteken:

  • meer bezoekers

  • gratis merkbekendheid

  • nieuwsbrief

Online Marketing Strategie Voorbeeld

Er kunnen verschillende marketbedrijfsstrategieën gepland worden. Wij, als WebSol, beginnen eerst met het opstellen van een marktonderzoek rapport, gebaseerd op je bedrijf doelstellingen en analyse van je concurrenten.

In digitale marketing, de marktonderzoek rapport is meer gebaseerd op de resultaten van een webanalyse tool die data heeft gecreëerd van je bedrijf website. Op het net zijn er zowel betaald en als gratis website analyse tools, zoals Google Analystic of Adobe Analytics.

De volgende stappenplannen zijn voor een online marketing strategie bepalend.

Om de tijd ontvang je van ons een algemene rapport met analyses en statistieken over welke advertenties groepen succesvol zijn en welke niet. Aan de hand van aansluitende rapporten worden je marketingstrategieën opnieuw bekijken en bestudeerd.

De beste online marketingstrategieën stappen voor een bedrijf moeten eerst beginnen met een marktonderzoek en dan een marketingplan of marketingmodel. Er zijn talloze online marketing strategie voorbeelden bedenken voor uw bedrijfsstrategie.

Een online marketing strategie model kan uit volgende stappen bestaan:

  • Online bedrijfsstrategie bepalen

  • Online marketing strategie doelstellingen bepalen per kanaal

  • Online marketing doelstellingen beschrijven – Wat zijn jullie targets?

  • Online doelgroep beschrijven – Wie zijn jullie klanten?

  • Welke online marketing strategieën passen bij website doelen

  • Welke middelen gaan gebruikt worden – bepaal per doelstelling

  • Zowel website en als advertentie content of zoekwoorden analyseren en optimaliseren

  • Concurrenten analyse uitvoeren

  • Productportfolio vastleggen

  • Begroting voor campagneadvertenties

  • Campagne types en advertentie groepen plannen

  • Ontwikkelen van een succesvolle conversiestrategie

 


“Elke online marketing strategie voorbeeld
betekent altijd een succes verhaal.”


 

Een succesvolle online marketing strategie voegt je bedrijf meer waardestrategie:

  • een overtuigende adverteerders

  • een lagere bouncepercentage

  • een groei van leads

  • een toename bij verkoop

  • meer conversie (online omzet)
  • online vindbaarheid