Blog

Haal Het Maximale Uit Uw Online Marketing!

Hoe kunt u een Google Analytics (GA4)-account voor uw bedrijf maken?

Hoe kunt u een Google Analytics (GA4)-account voor uw bedrijf maken?

Het opzetten van een Google Analytics 4 (GA4)-account voor uw bedrijf is een essentiële stap om waardevolle inzichten te verkrijgen in het gedrag van uw gebruikers en de prestaties van uw digitale kanalen. Hieronder bekijken we de structuur van een GA4-account en begeleiden we u door het proces van het instellen van een nieuw account.

Structuur van een Google Analytics (GA4)-account

Een Google Analytics-account bestaat uit drie hiërarchische niveaus: account, property, en datastroom. Hieronder leggen we uit wat elk niveau inhoudt: Lees verder OverHoe kunt u een Google Analytics (GA4)-account voor uw bedrijf maken?

Belangrijke gebeurtenissen maken in Google Analytics (GA4)

Belangrijke gebeurtenissen maken in Google Analytics (GA4)

Waarom een gebeurtenis (event) instellen voor een specifieke pagina in Google Analytics (GA4)?

In Google Analytics (GA4) kunt u een specifieke gebeurtenis (event) aanmaken om belangrijke acties en interacties op uw website te meten. Dit helpt u inzicht te krijgen in waardevolle gebruikersactiviteiten, zoals het bereiken van een bedanktpagina na het invullen van een contactformulier, een offerteaanvraag, een gratis scan of een sollicitatieformulier.

De standaard gebeurtenis page_view toont alleen alle bezochte pagina’s, maar biedt geen inzicht in specifieke pagina’s die u wilt meten. Om dit te bereiken, kunt u een aparte gebeurtenis instellen. Lees verder OverBelangrijke gebeurtenissen maken in Google Analytics (GA4)

Waarom intern verkeer uit Google Analytics verwijderen of filteren?

Waarom intern verkeer uit Google Analytics verwijderen of filteren?

Bij bedrijven met meerdere IP-adressen en medewerkers die ook vanuit huis de bedrijfswebsite bezoeken of inloggen, wordt deze activiteit door Google Analytics geregistreerd als gebruikersstatistieken. Dit kan echter de analyse van uw websitegegevens vertekenen. Daarom is het belangrijk om dit intern verkeer uit te sluiten in uw Google Analytics-tool.

Lees verder OverWaarom intern verkeer uit Google Analytics verwijderen of filteren?

5 praktische SEO-tips om uw website beter te optimaliseren voor zoekmachines

5 praktische SEO-tips om uw website beter te optimaliseren voor zoekmachines

Wilt u meer bezoekers naar uw website trekken om uw conversie te verhogen, meer leads te genereren of de naamsbekendheid van uw bedrijf te vergroten? Misschien wil je ook meer robuuste klanten aantrekken. Een gebruiksvriendelijke website met voorbereidende content en een goede structuur die zowel bezoekers als zoekmachines aanspreekt, is krachtig.

Hier vindt u vijf praktische SEO-tips om zoekmachines te helpen uw website te begrijpen en bezoekers in staat te stellen uw site te kiezen uit de zoekresultaten: Lees verder Over5 praktische SEO-tips om uw website beter te optimaliseren voor zoekmachines

Rich Snippets & Structured Data

Rich Snippets & Structured Data

Wanneer je op Google aan het surfen bent, zie je dat bij sommige zoekresultaten (webpagina URL’s) ook gegevens als afbeeldingen, reviewsterren of adressen worden weergegeven. Je vraagt je dan af waarom Google deze gegevens wel bij je concurrent maar niet bij jouw website pagina toont? De antwoord ligt bij rich snippets (structured data markup) technieken. Hoe? Lees verder!

Wat is zoekmachinemarketing of SEM?

Wat is zoekmachinemarketing of SEM?

Zoekmachine marketing is een van de belangrijkste en meest effectieve marketing technieken binnen de online marketing strategieën. Zoekmachinemarketing, ook wel Search Engine Marketing (SEM) genoemd, zorgt ervoor dat een website op zoekmachineresultatenpagina’s (SERP’s) van de zoekmachines vindbaar is. Zoekmachine + marketing definitie: zoekmachine is een door robot gestuurde website met een speciale algoritme waarmee de informatie opLees meer overWat is zoekmachinemarketing of SEM?[…]

Wat kost een SEO tekst?

Wat kost een SEO tekst?

Iedere website heeft een stukje tekst nodig om de bezoekers informatie te verschaffen over de content en hen de weg te wijzen. Aangezien een website ook rekening moet houden met de zoekmachines, krijgt zo’n tekst een tweede doelstelling. Een webtekst moet geoptimaliseerd zijn, zodat het juist gecategoriseerd kan worden door de zoekmachines. Dit is belangrijk,Lees meer overWat kost een SEO tekst?[…]

Website Snelheid Testen Met Google ‘PageSpeed Insights’

Website Snelheid Testen Met Google ‘PageSpeed Insights’

Een doorsnee website ondergaat regelmatig veranderingen. Het is daarom van belang om ook het effect hiervan op de snelheid van de website te controleren en desnoods de nodige verbeteringen te doorvoeren. Daarom moet er eerst een aantal metingen uitgevoerd worden om de huidige situatie vast te stellen. Deze stap wordt in het algemeen “nulmetingen” (objectief;Lees meer overWebsite Snelheid Testen Met Google ‘PageSpeed Insights’[…]