Hoe zet je een LinkedIn bedrijfspagina op?

(Last Updated On: 3 augustus 2018)

 

Hoe maak je gebruik van LinkedIn diensten om bijvoorbeeld producten te promoten of nieuwe klanten te werven?

Linkedin is een belangrijke online social netwerk kanaal. Als social media platform lijkt het op Facebook, maar het is meer. LinkedIn kenmerkt zich door haar focus op zakelijke wereld en zodanig onderscheidt het zich van Facebook en anderen.

LinkedIn biedt interessante mogelijkheden voor ondernemers. We zullen in dit artikel kort uitleg geven hoe je een LinkedIn bedrijfspagina kan opzetten en hoe je gebruik kan maken van gratis marketing middelen op dit netwerk.

Eerst een persoonlijke LinkedIn pagina maken

Om te beginnen moet je eerst een account openen op LinkedIn. Ga naar LinkedIn en meldt je aan om een persoonlijke profiel te maken.

Bij LinkedIn persoonlijke profiel instellingen kan je de volgende informatie verwerken:

  • profielfoto

  • naam

  • kopregel

  • huidige functie

  • opleidingen

  • adres gegevens

  • samenvatting van jouw profile

Na deze stap, kan je via ”mijn netwerk” vrienden, relaties of contacten uitnodigen om je netwerk uit te bouwen.

Je krijgt nu ook de mogelijkheid om via je LinkedIn profile je boodschap te verspreiden. Daarvoor heb je de volgende opties:

  • bijdrage en activiteiten:

    • bericht delen

    • artikel publiceren

    • commentaar / opmerkingen geven op berichten in je netwerk

  •   bedrijfspagina maken

  • talent solutions (personeel vinden)

  • vacature plaatsen

  • adverteren

  • sales solutions (verkoop mogelijkheden vinden)

  • koppelen met twitter (zie bij Ik > ACCOUNT > instellingen & privacy)

 

linkedin bedrijfspagina makenAfbeelding 1: LinkedIn bedrijfspagina instellen.

 

 

Een LinkedIn bedrijfspagina maken

Vanaf de persoonlijke pagina kan je nu een LinkedIn bedrijfspagina creëren. Rechts boven op de LinkedIn pagina zie je het pictogram “Werk”; klik verder op “Bedrijfspagina maken +” en stel uw LinkedIn bedrijfspagina in. Als gevolg van updates die dit soort sites toepassen, kan het zijn dat deze informatie op een andere manier is gepresenteerd.

Een LinkedIn bedrijfspagina URL ziet er als http:// linkedin.com / company / [JOUW-BEDRIJFSNAAM]

[JOUW-BEDRIJFSNAAM] moet je vervangen met eigen LinkedIn bedrijfsnaam. Behalve de URL regels van LinkedIn moet je ook denken aan zoekmachine vriendelijkheid; bijvoorbeeld een uniek pagina naam, net als de website adres naam (zie afbeelding – 1).

LinkedIn splitst haar bedrijfspagina’s in twee verschillende delen. Het eerste is gereserveerd voor een algemene beschrijving van het bedrijf zelf en tweede biedt de mogelijkheid om te focussen op verschillende doelen, groepen, producten of diensten. Het wordt als “showcasepagina” aangeduid. Om op een juiste manier gebruik te maken van beiden en verwarring te vermijden, moet het verschil tussen een gewone of hoofd bedrijfspagina en de showcasepagina’s duidelijk zijn.

 

 

linkedIn bedrijfspaginabeheerAfbeelding 2: LinkedIn bedrijfspagina beheren  & instellen.

 

 

Om uw hoofd bedrijfspagina te bewerken of Linkedin bedrijfspagina te beheren, ga eerst naar uw bedrijfspagina via rechts boven op de Linkedin pagina zie je het pictogram Ik > BEHEREN > bedrijf: [JOUW-BEDRIJFSNAAM] (zie afbeelding-2).

Klik op het tabblad Overzicht (zie afbeelding-2) om de volgende informatie over jouw bedrijf te verwerken (zie afbeelding-3 en afbeelding-4):

  1. logo uploaden (300 x 300 pixels)

  2. een pagina naam of titel

  3. coverafbeelding bijwerken (1536 x 768 pixels)

  4. over ons / over je bedrijf (maximaal 2000 tekens)

  5. bepaal bedrijfspagina taal

  6. bedrijf specialismen aangeven (maximaal 20, dit wordt tevens beschouwd als de belangrijkste trefwoorden van jouw pagina)

  7. URL website adres

  8. bedrijfsgrootte vermelden

  9. bedrijfstak

  10. jaar van oprichting

  11. bedrijfstype

  12. adres; locatie & map

  13. uitgelichte groepen toevoegen (maximaal drie groepen per bedrijfspagina)

 

 

linkedIn-bedrijfspaginabeheer-2Afbeelding 3: LinkedIn bedrijfspagina beheren  & instellen – bedrijfsomschrijving(Over Ons) & Specialismen.

 

 

Keywords Optimalisatie

Bij het opzetten van een LinkedIn bedrijfspagina moet er zeker rekening gehouden worden met de optimalisatie-(SEO) technieken. Bij bedrijfsomschrijving (“Over ons”) mag je max. 2000 tekens gebruiken om iets over jouw bedrijf te vertellen. Jij kan hier de belangrijkste trefwoorden van jouw website opnemen die zowel de bedrijfsactiviteiten beschrijft alsook de producten promoot om nieuwe klanten te werven. Deze moet ook gecombineerd worden met het specialismen gedeelte van LinkedIn bedrijfspagina. Bij het gedeelte specialismen kan 20 verschillende trefwoorden opgenoemd worden die voor zoekmachines belangrijk zijn om jouw Linkedin bedrijfspagina te indexeren en voor de gebruikers vindbaar te maken.

 

 

linkedIn-bedrijfspaginabeheer-3Afbeelding 4: LinkedIn bedrijfspagina beheren  & instellen – URL, bedrijfsgrootte, bedrijfstak,  jaar van oprichting, bedrijfstype, adres ( locatie & map).

 

 

Je LinkedIn bedrijfspagina kan jij gebruiken voor de volgende doeleinden:

  • bedrijfsupdates (nieuwe producten of services aankondigen)

  • nieuws publiceren

  • LinkedIn statistieken bekijken (bezoekers, volgers)

  • meldingen en opmerkingen van netwerk bekijken

  • netwerk bouwen

Showcasepagina’s van linkedIn bedrijfspagina creëren

Showcasepagina’s van LinkedIn zijn bedoeld om je hoofd bedrijfspagina uit te breiden met aanvullende en gerichte informatie. Je kunt bijvoorbeeld een showcasepagina maken voor een merk, een product of voor de specifieke aspecten van je bedrijf (zie onze E@mailmarketing  showcasepagina).

Binnen LinkedIn bedrijfspagina kan je maximaal 10 showcasepagina’s creëren. Iedere showcasepagina kan jij gebruiken voor de verschillende bedrijfsdoelen en deze kun je weer verbinden tot specifieke doelgroepen.

Showcasepagina instellingen volgen de zelfde lijn als hoofd bedrijfspagina. Daardoor moet je eerst je bedrijfspagina volledig bewerken en pas daarna beginnen met deze showcasepagina’s.

Een belangrijke vraag is of je per se de showcasepagina’s nodig hebt. Immers het hebben van showcasepagina(s) betekent tevens extra tijd besteden in het updaten en beheren van deze. Als een bedrijf daarvoor personeel heeft, dan zal dat geen probleem zijn. Alsnog raden we aan om dit goed te organiseren en te onderzoeken wat showcasepagina’s van LikendIn daadwerkelijk kunnen toevoegen.

TIPS – 15 :
Hoe krijg je meer volgers op LinkedIn bedrijfspagina & Showcasepagina’s

  1. Koppel alle medewerkers van je bedrijf aan je LinkedIn pagina

  2. Promoot je LinkedIn pagina dmv blog artikels op je website

  3. Plaats LinkedIn buttons (”delen”) op je website

  4. Plaats LinkedIn  follow-knop op je website; bijvoorbeeld onder je contact gegevens

  5. Promoot je LinkedIn pagina op alle andere social netwerk pagina’s

  6. Plaats bij e-mailhandtekening ook je LinkedIn bedrijfspagina URL

  7. Gebruik nieuwsbrief om je pagina aan te kondigen en contacten uit te nodigen

  8. Schrijf artikelen voor je LinkedIn pagina

  9. Gebruik niet te veel externe links binnen berichten, zoals “lees verder (naar eigen website of andere)”

  10. Plaats altijd een bericht met een afbeelding of video

  11. Maak een planning voor het publiceren van de content

  12. Geen spam content delen

  13. Berichten delen op het juiste tijdstip

  14. Gebruik showcasepagina’s als jouw organisatie uit verschillende takken bestaat en voor bepaalde doelen, specifieke content voor specifieke doelgroepen, voor een merk en het organiseren van campagne

  15. Gebruik LinkedIn statistieken om bedrijfspagina content te optimaliseren

Geef een reactie